Infinite Menus, Copyright 2006, OpenCube Inc. All Rights Reserved.
В НАВЕЧЕРИЕТО НА ТРЕТИ МАРТ ЕДНА ФИКС-ИДЕЯ ПАК РАЗПАЛВА ЖАРАВАТА НА СТАРИ МЕРАЦИ И ВРАЖДА

АБСУРДИ, ХАЛЮЦИНАЦИИ И НАГЛО ШОВИНИСТИЧЕСКО БЕЗОЧИЕ

ГЕОРГИ ХРИСТОВ


Българските шовинисти непрекъснато и явно декларират своите аспирации към Република Македония. Но тяхната пропаганда се засилва, когато наближава националният празник на страната. Не случайно българските държавници за национален празник са избрали и узаконили трети март. А трети март означава всъщност велика санстефанска България. Една фикс-идея, която и в бъдеще ще обременява в национални илюзии поколенията на българския народ.

Повод да напиша тези редове ми даде интервюто на вече утвърдения като "академик" Георги Марков, директор на Института по история в Българската академия на науките, пред Агенция "Фокус" от 03 февруари 2012 година, озаглавено "Ние не можем да се откажем от историята си". Разбира се, както споменах и по-горе, българската пропаганда се активизира пред наближаващия национален празник. Марков най-вероятно със своето интервю спазва тази традиция, макар да използва като повод един документ на Европарламента.
За да взема отношение към интервюто, ще се спра само на първия зададен въпрос от Агенция "Фокус" и отговора на него, даден от интервюирания академик. (Искам да подчертая, че не се познавам лично с академик Г. Марков. Ако в материала си използвам някъде по-остри език, сравнения и квалификации, те не се отнасят към човека и личността Георги Марков, а са насочени към историка и академика и към неговите професионални почтеност и моралност.) Няма да коментирам цялото интервю, защото толкова глупотевини накуп ще ми дойдат множко. Ето въпроса и отговора.
"Фокус: Академик Марков, във връзка с резолюцията на Външната комисия на Европарламента, която препоръчва съвместни комисии по история със съседите, които да изчистват спорни проблеми, исках да Ви запитам...
Георги Марков: Аз имам горчив опит при връзките си с колегите от Скопие, защото за тях историята е политика, преди всичко. Това не е хуманитарна наука в Скопие, а е една политическа пропаганда. Те твърдят, че вече има македонска нация, а тази нация трябва да има вековна история. Ето това е спорът. Аз се опитвам да им докажа, че македонската нация е създадена от Тито, след Втората световна война, и всъщност - тяхната история е съвсем кратка - това е история от 1944 г. Те искат и Възраждане да имат, и средновековна история (с цар Самуил), та дори и древна история, с Александър Велики. Това не е европейско поведение. Техните учебници са изпълнени с омраза срещу българите. Там има невероятни квалификации. Ако трябва да се започне от нещо, това трябва да е с техните учебници, които вменяват вина на целия български народ. Това е при тях заболяването, просто - историците служат на скопската политика. Те са раздвоени, искат да докажат, че не са това, което са били техните деди. Аз им казвам така: "Добре, щом искате да се пишете македонци, добре. Но - да се самоопределите като македонци, това не означава, че вашите дядовци не са били българи". Не бива да им ровят костите и да нагласят историята като някаква политическа наука към съвременните изисквания, че имало Република Македония. С това няма как да се съгласим, няма как да имаме общи проекти, защото трябва да започнем да лъжем заедно в хор с тях, а това е морално недопустимо за нас."
(Забележете, въпросът не е изслушан докрая от Марков, но той бърза да отговори и говори само за Република Македония.)
Българският историк Георги Марков е известен сред македонците със своите абсурди, халюцинации и нагло шовинистическо безочие заедно с неговия приятел по ненавист и омраза към македонския народ и държава Божидар Димитров. За тази констатация, разбира се, ще се обосновем с факти и аргументи. Но нека първо да уважим "академичното" изказване на Марков, посочвайки "научните" достойнства на "учения". Мисля, че на читателите на в. "Народна воля" им е направило впечатление, че българският тълкувател на проблемите в изказването си повтаря само Скопие, скопска политика и никъде не споменава македонската държава или колегите му от Република Македония.Разбира се, отговорът на това му "невинно" поведение изцяло се съдържа в нелепото му изказване, отричайки безцеремонно, нагло и просташки историята, културата и идентичността на македонската нация, народ и държава.
Но да продължим с шедьоврите на глупостта на този български историк -академик. Той казва, че за македонските историци историята им е политика. А това значи, че българската е съвършено друга, чиста и хуманна наука, а не политическа пропаганда. Такива нелепици може да говори само невежа и жалък наивник, но не и историк и при това вече с академично признание. Но за манипулатор като агента на първо отделение на комунистическата Държавна сигурност Георги Марков те са си съвсем наред; той и останалите му колеги историци и гестаповци са създавали чиста и обективна наука, манипулацията за доносниците и подлогите сякаш е нещо чуждо.Защото е ясно каква е националната великобългарска доктрина с непрекъснатата антимакедонска политика и пропаганда, с явните си аспирации към Република Македония. Умникът заключава, че македонският народ няма вековна история и казва: "Ето това е спорът". Значи за великобългарския шовинист спорът е, че Република Македония нямала вековна история, а и той самият, разбира се, не желае да има такава. Унесен в свободните си глупави излияния, господинът "историк" декларира: "Това не е европейско поведение." Браво на големия български мислител! Значи, според Георги Марков, фактът, че македонците имат и своя история, и Възраждане, и средновековна история и дори древна, не е европейско поведение. А кое е европейско поведение? Това ли, че българските държавници са удостоили Марков за академик и поставили на поста директор на Института по история в Българската академия на науките, без да съзнават, че той със своите думи и дела унижава и самия български народ? Защото кой, освен кръгъл простак, може да изрече подобна глупащина? Кой?
Георги Марков казва, че македонските учебници са били изпълнени с омраза срещу българите. И ако трябвало да се започне с нещо, то това трябва да е с техните учебници, които вменявали вина на целия български народ. Това било заболяването при македонците, уточнява Марков, "просто – историците служат на скопската политика." А ти, господине, какво мислиш, да служат на софийската ли политика? Не знам доколко това, което дърдори въпросният - просто български - учен е вярно (досега нито веднъж не са цитирани конкретни примери - всичко остава голословно заклеймяване по добър ДС-маниер), но за мен това са скалъпени измислици, за да направи пропагандата си достоверна и, разбира се, академична. Накрая той заявява, че те не можели да се съгласят да имали общи проекти с македонците, защото и те трябвало да лъжат като тях, а това било морално недопустимо. Първо, македонците никога няма да се съгласят за подобни взаимни проекти. И второ, за вас, г-н Марков, най-вече морално допустимо е единствено и само да отричате правото на един народ на самоопределение и с благи и явни апетити да го усвоите и ликвидирате, поканвайки го да приеме вашата благородна покана.
Не мога да си представя македонски историк - и то академик! - да дойде в България и да каже на българските си колеги, че българска нация няма, че българите нямат български корени, защото техните деди са били македонци, и поради тази проста истина те трябва да не са пишат българи, а македонци. Или, ако се пишат българи, добре, но да признаят, че техните деди са македонци. Ако на Марков разговорът му с македонските историци не е скалъпена измислица, тогава македонските му колеги са преценили каква академична глава има Марков. Но при всеки случай, вярна или не, тя показва безумието и наглостта на български шовинист.
Трябва да е пределно ясно на българските шовинисти, че македонският народ има история, и то славна и многовековна. За нея има написани много трудове от македонски и чужди историци, обосноваващи се с конкретни исторически аргументи и факти. В."Народна воля" продължава да публикува книгата "Цар Филип II Македонски" с подзаглавие "История на Македония до 336 година преди Христа" на българския историк професор Гаврил Кацаров. Проф. Кацаров разграничава македонците от гърците. Без коментар!... На времето Демостен със своите филипики, отправени към Филип Македонски, ясно посочва, че Филип не е елин, а македонец. Македонците през 1880 година създават свое Временно македонско правителство. Поетът Славейков пише през 1871 г., в своя вестник, че сред населението в Македония има много "македонисти". (Няма да коментирам какво пише той за българския народ. Неудобно ми е!) Първите македонски граматика и речник се появяват през 70-те и 80-те години на XIX в. Безброй са фактите в миналото, че македонците не са преставали да обновяват своята македонска държава. Илинденското въстание в Македония е също исторически факт за героичната борба на македонския народ за самостоятелна и независима Македония. Тогава ги е нямало нито Сталин, нито Информбюро. Дали "академикът" е чувал нещо за Крсте П. Мисирков и за книгата му "За македонските работи" от 1903 г.? А доколкото се отнася, да ни внушаваш, че нашите дядовци са били българи, то това е пълна глупост, защото, г-н Марков, аз съм над 80-годишен, много по-възрастен от вас, но моят дядо ми разказваше, че той е македонец и всички те са се чувствали македонци. Тогава също го е нямало Сталин. Така че твоята великобългарска философия е бошлаф. Марков не се и замисля, когато иска македонците да не претендират, че дядовците им били също такива. Не помисля, че повечето хора лично познават или помнят дядовците си и лично знаят какви са се чувствали – македонци, а не българи. Въпреки историческата истина, академикът твърди, че македонската нация е създадена от Тито след 1944 г., повтаряйки старите измислици на българската "неполитизирана наука". Да, разбира се, че през 1944 година се обновява македонската държава, но това е нормален и разумен исторически процес за народите. Гърция се създава през 1830 година, България през 1878 година, Сърбия започва своето развитие след 1815 г., като автономно княжество, а на 13 юли 1878 г. става независима държава. Албания през 1913 г.,а Македония през 1944 година, Хърватско, Словения и Босна също. Това са процеси, по-ранни или по-късни, поради съответните събития на отделните страни да се създадат като самостоятелни.
Що се отнася до македонските учебници, мераците са ви фантазия и миражи. Защото българската фашистка окупационна войска в Македония е безчинствала и убивала македонското население. Вие искате Българският окупационен корпус да се представи не като окупационен, а като освободителен. А защо, след като той и в българските документи се нарича окупационен? И кога, и на кого фашизмът е донесъл освобождение?! В Македония, ако не знаете, научете, че има една народна песен, озаглавена "Ми заплакало селото Ваташа". В нея се разказва как български фашисти са избили тринадесет македонски деца и младежи. А вие искате да не се посочва тази историческа истина! Защо? Още повече, че става въпрос не за целия български народ, а за фашистките български управници, закачили България към фашистката катафалка! Казвате, че сте положили усилие и желание да убедите македонските историци, че техните деди са били българи. Интересно, но не казвате какви са действията на Българската екзархия в Македония, която е целяла единствено да побългари македонското население. Защото по това време Скопският митрополит Теодоси е изпратил писмо до централата на Българската екзархия в София, с което посочва, че македонското население не желае Българската екзархия. А македонският революционер Петър Попарсов е написал специална книга за побългаряващата дейност на Българската екзархия в Македония и, както знаете, това не става по времето на Сталин. От изказването на Димитър Благоев в Народното събрание на България също може да се види, че той определя населението на Македония като македонски славяни, а и това не става по времето на Сталин. И още, още много примери, които Марков не може да не знае.
Ако тръгнем да посочваме кой каква нация има и колко тя е вековна и най-вече какви са нейните корени, ще се стигне до пълен абсурд. За България ще посоча само един фрапиращ факт с немско-руския историк Август Людвиг Шльоцер, който в своята история от 1771 г. пише, че българите са турци, дошли на Балканите от поречието на Волга.
Създаването на съвместни комисии по история със съседите, които да изчистват спорни проблеми, ще породи много сериозни въпроси, които най-вече ще засегнат задкулисните демагогии на България и Гърция. Защото техните националистически апетити към Република Македония изцяло са подвластни на фрапантни исторически лъжи. И може би не Република Македония ще променя историята си, а бумерангът ще се стовари върху техните глави!

А дали и останалите балкански страни няма да зададат неудобни въпроси?! И не е ли по-добре да последваме примера на Франция и Германия и да се погрижим за бъдещето на Балканите? Крайно време е да се взрем в това, което ще ни обедини, а не в това, което ни разделя!

   НАРОДНА ВОЛЈА
“МАКЕДОНСКО МАЛЦИНСТВО НЯМА И НЕ МОЖЕ ДА ИМА“. ДОКОГА?!
Читај
„...НЕ МОЖЕХ ДА СИ ОБЯСНЯ ОМРАЗАТА ИМ КЪМ МЕН ЗАРАДИ ТОВА, ЧЕ СЪМ МАКЕДОНЕЦ“
Читај
МАКЕДОНЦИТЕ И БУГАРИТЕ – НЕМААТ ОПШТА ИЛИ ЗАЕДНИЧКА ИСТОРИЈА – ИМААТ САМО ЗАЕДНИЧКИ МОМЕНТИ
Читај
ОБРАЌАЊЕ ПО ПОВОД ДОДЕЛУВАЊЕТО НА ПРИЗНАНИЕТО „НАЈДОБАР МЛАД НАУЧНИК”
Читај
ВСЕМАКЕДОНСКИ СЪБОР В ЧЕСТ НА ЯНЕ В МЕЛНИК
Читај


Македонија пее

ДО КАДЕ ИМА СОЈ МАКЕДОНСКИ

Имам земја мајка мила
многу јадовна
со векови роб што била
пак е јадовна
и кинеа волци врани
срце в постела
ја делеа од три страни
и на три дела. (2)

Рефрен:

Мечкин Камен славен
славен Илинден
а некој вели
народ безимен
ако нека вели
дури научи
до каде има
сој македонски. (2)

Има уште крв што блика
по бој нерамен
има уште глас што вика
за Мечкин Камен
Ти кинеа волци врани
срце в постела
те делеа од три страни
на три дела. (2)
Рефрен:...


БОГ ДА БИЕ, КОЈ ПРВ ПОЧНА

Бог да бие, кој прв почна, (2)
кој прв почна да ми оди на печалба,
на печалба, мило либе - Америка.

Три години, без работа, (2)
без работа, мило либе, ем, без пари, (2)

Параходот веќе пристигна, (2)
пари немам, мило либе да се качам. (2)

Ако сакаш да си дојдам, (2)
продај си го, мило либе, ѓерданчето. (2)

Ако не стаса ѓерданчето, (2)
продај си го мило елечето.
Праќај пари, мило либе, да си дојдам.


Поезия

ФИЛИПИКА

От българи
и гърци
по-жестока
окупация
светът
до днес
не помни.

От векове
дълбока,
жива,
люта
рана
в гърдите
на Егея
и на Пирин
незаръбена
остана.

Родена
с алчна
кръв
и мисли
в злоба
закалени
и закърмени,
и заклети
в кръста
на лъжата.

Кърви
земята
македонска
от окупатори
засята.

Сълзи
душата
на сърцето
за Пирин
и Егея.

Сълзят
площади,
улици,
дворове,
ниви
и градини,
дерета,
урви
и увини.

Орат
земята
плодородна
на Егея
и дишат
на Пирина
красотата.

Благинка
чужда,
македонска,
кой
не иска?
Кой?

Усмивка
скрита
хвърля
сянка
право
срещу
нас - в очите.


ПЕТЪР ХРИСТОВ




ОМО ’Илинден’ - ПИРИН

Macedonian Human Rights Movement International

European Free Alliance

TJ-Hosting
НачалнаЗа насАрхивЗа врзакаЛинкове
© 2007-2018 Народна Волја - Всички права запазени.
This website is hosted and under development by: TJ-Hosting