Infinite Menus, Copyright 2006, OpenCube Inc. All Rights Reserved.
Реакција на проф. Наташа Котлар - Трајкова до Борисов:

На кои заеднички херои мисли бугарскиот премиер?

НАТАША Котлар-Трајкова

На политичарите понекогаш им личи да кажуваат и несериозни работи, но не и со нив да ги засегнат достоинството и меморијата на еден народ и тоа соседен, реагира професорката Наташа Котлар-Трајкова од Институтот за национална историја.на денешната изјава на бугарскиот премиер Бојко Борисов за заедничките херои за време на средбата со македонскиот министер за надворешни работи Бујар Османи.
„Оттука, зборувајќи за заедничките „херои“ кои загинале за „слободата“ звучи крајно збунувачки и недобронамерно. Имајќи го предвид целиот контекст на ситуацијата, на кои „херои“ мисли господинот бугарски премиер? На бугарските, на албанските или пак на македонските!? Албанските, веднаш ги исклучувам (во друга прилика). Ако се однесува на првите и на револуционерите Х.Ботев, В.Левски, Љ.Каравелов и други од Бугарскиот револуционерен централен комитет (1869), треба да потсетиме дека оваа организација имала пред сè ограничен опфат, а и негативен однос кон домашните чорбаџии заради нивното соработување со османлиската власт. Се залагала за ослободување на Бугарите од османлиската власт и за создавање на демократска бугарска држава (некои од раководството биле и за јужнословенска или дунавска федерација од Бугари, Срби и Романци!?) Но, овие херои немале востановено организациски центри во Македонија, ниту пак имале своја дејност таму. Во тоа време македонските културни и револуционерни дејци (Д.Миладинов, Ѓ.Пулевски, И.Малешевски, Д.Поп Георгиев-Беровски) имале други интереси и активности. Нив најдобро ги опишал П.Р. Славејков (еден од бугарските дејци во Цариград), во обидот да ја релативизира актуелната економско-социјална нееднаквост меѓу Бугарите и Македонците, затоа што последниве, ваквата ситуација веќе ја толкувале како нерамноправност во заедничките општествени ангажирања против османлиската власт. Според него „Македонистите“ сметале дека самите требало да решаваат за своите проблеми, а не да бидат водени од други, во конкретниот случај, од Бугарите. Во оваа смисла и била искажана нивната забелешката: „се откинавме од Грците, под други ли да паднеме?“ Подоцна, во новоформираното Бугарско кнежевство се создала и различна политичка, културна и воена идеологија наспроти актуелната македонска. Тогаш во Македонија (сеуште османлиска област) била и создадена Македонската револуционерна организација (МРО) со која почнал процесот на организирање на ослободителното дело со „чисто внатрешен македонски карактер“ (Петар Поп Арсов). Базичните одредници на овој процес биле зачувување на територијалната целост на Македонија во рамките на османлиската држава и здружениот отпор на народот, кого го мотивирале „подлабоки, пореални и поблиски од неговиот живот и неговата положба причини, одошто некакви патриотски одвлечени илузии“ (Ѓ. Петров). Затоа на сцената настапува бугарската државна идеологија – врховизмот за да се негира народната (македонска) борба како важен и самостоен фактор во решавањето на македонското прашање. А, Гоце Делчев стапува на сцената, како доследен и посветен реализатор на национално-револуционерниот концепт и ослободителната платформа. Како пролог на ова е и неговото размислување: „Може ли да има друго место за еден Македонец, освен Македонија? Дали има народ понесреќен од македонскиот? И дали има некаде пошироко поле за работа отколку Македонија?“ Во периодот меѓу двете војни доаѓа до понатамошно зреење на македонската национална идеологија (В.И. Бистришки, К. Рацин, Н.Ј. Вапцаров, М.Ш. Шарло и др.) за да таа стане доминантна во НОБ со барања за социјални и национални права на македонскиот народ (О. Николов, М. Богоевски, С. Пинџур, М. Ацев, К. Јосифовски-Питу и др.) Оттука е и говорот на најстариот АСНОМ-ец и илинденец – П. Брашнаров, кој вели: „Животворниот извор на слободата – не секна. Сега имаме слободотворна раздвиженост на реките Пчиња, Места и Бистрица“, односно слобода за македонскиот народ и создавање на македонска држава (не бугарска или заедничка!). На крајот, се согласувам дека во меѓусебните односи е потребен разум, но и взаемно почитување, како и прифаќање на особеностите на двата народи – македонскиот и бугарскиот“, се вели во реакцијата на Наташа Котлар-Трајкова.
Денеска на софискиот аеродром Борисов, според владината прес служба изјави: „Хероите кои го дале животот за слобода, не смее да бидат темата која ќе не разделува, бидејќи нивниот најдлабок сон бил да бидеме заедно и затоа ги дале своите животи. Тие треба да бидат мост на пријателството, а не на разединувањето“.
 
   НАРОДНА ВОЛЈА
КОЙ УНИЩОЖАВА ИСТОРИЧЕСКИТЕ ИСТИНИ? КОЙ ПРАВИ КОЩУНСТВО В БОЖИЯ ХРАМ?
Читај
КЪМ ВЪПРОСА ЗА НАРОДНОСТТА НА СТАРИТЕ МАКЕДОНЦИ
Читај
„...НЕ МОЖЕХ ДА СИ ОБЯСНЯ ОМРАЗАТА ИМ КЪМ МЕН ЗАРАДИ ТОВА, ЧЕ СЪМ МАКЕДОНЕЦ“
Читај
МЕМОРАНДУМОТ НА МАНУ, МПЦ-ОА И УКИМ ПОВИКУВА НА ОДБРАНА НА НАЦИОНАЛНИТЕ ИНТЕРЕСИ
Читај
СО БЛЕДСКИОТ ДОГОВОР БУГАРИЈА ПРИЗНАЛА МАКЕДОНСКИ ЈАЗИК, НАРОД И МАКЕДОНЦИ, СЕ ШТО ДЕНЕСКА СПОРИ
Читај




В А Ж Н О   С Ъ О Б Щ Е Н И Е!

Известявамe читателите на вестник „Народна воля“, че книгата „Гневът на правдата“ от Ян Пирински вече може да четете и на интернет на следния адрес:

www.gnevot-na-pravdata.com



Б Л А Г О Д А Р Н О С Т!

Редакцията на вестник “Народна воля” изказва своята най-искрена признателност и почит на Минчо Ташев от Канада за често изпращаната финансова помощ на вестник “Народна воля”.
Редакцията на вестника благодари на дарителя за патриотичния жест и му пожелава здраве, щастие и успехи в живота.



СКРЪБНА ВЕСТ

ПЕТЪР СТОЕВ ХРИСТОВ

На 26.11.2020 година в град Благоевград почина Петър Стоев Христов, роден на 02.07.1936 година в село Яново, Санданско, Пиринския дял на Македония.

Петър Христов живя и израсна в семейство с македонско национално чувство, наследено от дядо му Стоян Христов, който е участвал в четите на Яне Сандански и Илия Кърчовалията в борбата за освобождението на Македония от турското робство и възстановяване на самостоятелна македонска държава. А стрико му Иван пък заедно с македонските партизани от Егейския дял на Македония участва за прогонването на българските окупационни войски от Македония. Всъщност Петър още от малък вече знае коя е неговата родина и националната си иден- тичност. А по примера на братята си Александър и Георги, Петър, пленен от музата на поезията, започва да пише стихове, някои от които се публикуват във в. „Народна воля”. Издава стихосбирката „Почти на ручей ромон” през 2003 година в Благоевград.

В поетичните му творби е отразена непрекъсната му жажда за доброта и човечност, и голямата му любов към Македония, за която посвети няколко стихотворения. Петър бе изключително скромен и човечен, с нежна душа на поет и с непокорен дух за правда и справедливост.

Председателството на ОМО „Илинден” – ПИРИН и редколегията на в. „Народна воля” изказват най-искрени съболезнования на опечалените!
Почивай в мир, Петре! Поклон пред светлата ти памет!!!


Поезия

ПЕСЕН ЗА ГОЦЕ ДЕЛЧЕВ

Грозна буря – черно ято
с гръм коситба ще коси –
иде гибел, от която
няма кой да го спаси.

Грозна буря се извива,
птици спрели песента.
Гоце Делчев са убили!
Тъжна, майко, е вестта!

Майски ден е, а след боя
потъмнява свода син.
Наведи се, майко моя,
да целунеш своя син!

А когато го прегърнеш
с две илинденски ръце,
в свято слънце ще превърнеш
най-безсмъртното сърце.

Нека в черната разлъка
пеят житни класове!
Нека робската ни мъка
ражда нови синове!

И над мъртвите усои
пак ще грейне сводът син.
И отново, майко моя,
ще вървиш след своя син!

И когато суховеи
веят мъртви знамена,
той ще пази от злодей
твоя дом и бъднина!

ПЕТЪР ХРИСТОВ



Our Name is Macedonia

ОМО ’Илинден’ - ПИРИН

Macedonian Human Rights Movement International

European Free Alliance

 
НачалнаЗа насАрхивЗа врзакаЛинкове
© 2007-2020 Народна Волја - Всички права запазени.
This website is hosted and under development by: TJ-Hosting